توسعه روابط اقتصادي با اجراي برجام

انتشار اخبار و اطلاعات به روز در حوزه انرژي،تأمين و فروش تجهيزات انرژي

توسعه روابط اقتصادي با اجراي برجام

۴۰ بازديد

   چيت چيان (وزير نيرو ) گفت: با اجراي برجام موانعي كه بر سر راه توسعه روابط اقتصادي با ساير كشورها وجود داشت برطرف مي شود. وي موفقيت در برجام را تبريك گفت و افزود: در مذاكرات امروز در زمينه هوشمندسازي شبكه برق، ارتقاء ولتاژ شبكه انتقال كشور، سيستم هاي تصفيه آب و فاضلاب و سيستم محيط زيست بحث و تبادل نظر شد تا در اين زمينه ها با جمهوري چك همكاري داشته باشيم.  
 
   وي گفت: قرار است در كميسيون همكاري مشترك ايران و چك كميته ويژه انرژي تشكيل شود.  
 
   وزير نيرو تصريح كرد: با سفر معاون انرژي صنعت و تجارت چك به ايران طرح هاي دقيق تري در اين زمينه هاي همكاري پيدا كنيم تا همكاري موثرتري بين دو كشور ايجاد شود.  
 
   وي با اشاره به اينكه هنوز قراردادي بين دو طرف بسته نشده است گفت: امروز مرحله اول مذاكرات دو كشور در زمينه هاي تعيين شده بود كه اميدواريم در سفرهاي آينده اين موارد را به عقد قرارداد نزديك كنيم.  
 
   يان ملادك نيز در حاشيه اين ديدار در جمع خبرنگاران با اشاره به اجراي برجام گفت: خوشحاليم كه شادي اين روز بزرگ را با ملت ايران جشن مي گيريم.  
 
   وزير صنعت و تجارت جمهوري چك درباره تأثير اجراي برجام بر روابط ايران و چك افزود: قطعاً تأثير خواهد داشت و همانطور كه در گذشته سطح تجارت دو كشور بسيار خوب بود.
 
   وي گفت: اما در سال هاي اخير حجم تجارت دو كشور به حدود 35 ميليون دلار رسيد كه اين رقم بسيار ناچيز است.  
 
   وزير صنعت و تجارت جمهوري چك اضافه كرد: حتي اگر تجارت غيرمستقيم كالاهاي مصرفي را از طريق آذربايجان و امارات به ايران در نظر بگيريم بايد حجم تجارت دو كشور ناچيز است كه اميدواريم روند تجارت دو كشور را بتوانيم احياء كنيم و صادراتي در زمينه برق و الكتريسيته به ايران داشته باشيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.